România se află pe ultimul loc în UE în privinţa companiilor care îşi dotează angajaţii cu dispozitive mobile cu acces la internet, precum tablete, smartphone-uri şi laptopuri, procentajul de numai 22% fiind de peste două ori mai redus faţă de media de 48% înregistrată la nivelul UE.
Procentajul companiilor care pun la dispoziţia a cel puţin o parte din angajaţi tablete, smartphone-uri şi alte astfel de dispozitive variază puternic în UE, de la 22% în România, 27% în Grecia şi 31% în Bulgaria la 78% în Finlanda, 65% în Danemarca, urmată de 63% în Cehia şi Suedia.
România este devansată şi de două state din regiune care nu sunt membre ale UE, dar sunt incluse în raportul Eurostat, Croaţia (54%) şi Macedonia (25%). "Companiile pot pune la dispoziţia angajaţilor dispozitive portabile, precum smartphone-uri sau computere portabile, care le permit să se conecteze la internet în timp ce se deplasează şi să lucreze chiar dacă nu sunt la birou", se arată într-un raport al Eurostat, care foloseşte date obţinute printr-un sondaj realizat la începutul anului.
România stă uşor mai bine în UE la procentajul de companii mari care îşi dotează angajaţii cu tablete şi smartphone-uri, cu 57%, faţă de media europeană de 88%. România se află pe penultima poziţie, înaintea Greciei (56%) şi după Bulgaria (67%). Maximele sunt înregistrate în Finlanda (99%), urmată de Austria (97%).
Situaţia se înrăutăţeşte în privinţa firmelor medii şi mici. Astfel, doar 28% din firmele medii din România au oferit angajaţilor astfel de echipamente, nivel minim în UE, unde media este de 71%. Bulgaria (44%) se află pe penultimul loc, în urma Greciei (46%). Pe primele poziţii în spaţiul comunitar se situează Finlanda (92%) şi Danemarca (88%).
Firmele mici din România stau cel mai rău, numai o cincime considerând necesar să-şi doteze angajaţii cu echipamente mobile care permit ac