Pasajul sordid de sub piaţa Gării, din Cluj-Napoca, ar urma să intre în reabilitare în primăvară, promite viceprimarul Gheorghe Şurubaru, după ce situaţia proprietăţii a fost clarificată.
Până atunci, spune el, ar urma să fie finalizate studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, astfel încât în primăvară să poată începe lucrările. Aceasta, chiar dacă, fiind în subteran, pasajul poate fi reabilitat şi în timpul iernii.Viceprimarul Gheorghe Şurubaru, fost director al Regionalei CFR, spunea în iulie că zona face parte dintr-un proiect mai amplu integrat în programul de modernizare a liniei de tramvai, finanţată cu bani europeni, care a ajuns acum în zona căii ferate şi care include pasaje pietonale, modernizarea tramei stradale şi poate un parking lângă clădirea gării, "dacă ajungem la o înţelegere cu cei de la CFR".
Pasajul de sub piaţa Gării a fost construit între anii 1983 - 1985, în timpul montării liniilor de tramvai care leagă Mănăşturul de platforma industrială a oraşului. La începutul acestui an, Primăria arăta că zona aparţine Regionalei CFR. Panouri de informare de pe vremea fostului regim comunist, cu numere de telefon inutilizabile, două baruri sordide, câteva prostituate de joasă speţă şi mizerie peste tot. Aşa arată, la 23 de ani de la Revoluţie, pasajul pietonal de sub piaţă.
La începutul acestui an, Şurubaru, pe atunci director la Regionala CFR Cluj, spunea că administratorul pasajului este Primăria Cluj-Napoca, în vreme ce Primăria susţinea contrariul, că pasajul cade în sarcina Regionalei CFR.
"După consultarea documentelor existente la Sucursala "CREIR CF" Cluj, această construcţie nu este în proprietatea sau administrarea CFR, fiind edificată odată cu construcţia liniei de tramvai din Cluj-Napoca. Acest lucru se evidenţează şi prin faptul că activitatea comercială din zonă nu se face prin închirierea de la Sucursala