Compania de Drumuri aşteaptă până la finele lunii ianuarie oferte de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov. Vor fi selectate cinci, iar apoi vor începe discuţii individuale cu fiecare ofertant, pentru a fi ales constructorul ce va realiza şi exploata autostrada.
Nedemoralizată de criză sau de eşecul de acum doi ani, când a selectat asocierea franco-elenă Vinci-Aktor drept concesionar al viitoarei autostrăzi Comarnic-Braşov (aceasta, la o lună după numire, reziliind înţelegerea), Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat din nou procedura de selecţie a unui concesionar-constructor.
Oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor explică repornirea proiectului prin faptul că există semnale pozitive pe piaţa de capital faţă de finanţarea acestui proiect. „Nu putem sta, e singura şansă să scăpăm de nebunia de pe DN1. Semnalele din piaţa de capital sunt OK. Este criză, dar nu în acest domeniu. În ultimii ani s-au semnat şi alte concesiuni în Europa, căci e vorba de finanţări pe termen lung, nu pe 2-3 ani”, spun oficiali ai ministerului, sub protecţia anonimatului.
Potrivit anunţului de participare publicat la începutul acestei săptămâni, ofertele potenţialilor concesionari pot fi depuse până la data de 29 ianuarie. „Va urma o perioadă de clarificări, de discuţii asupra ofertelor, urmând ca în martie să avem o listă scurtă cu cinci constructori”, spun oficialii menţionaţi. Negocierile vor fi purtate cu fiecare dintre aceştia, iar în final va rămâne un singur constructor cu care se va semna contractul.
1,2 miliarde euro pentru 58 de kilometri
Valoarea estimată a lucrărilor de construcţie este cifrată la 5,32 miliarde lei (1,2 miliarde euro). Pe lângă recuperarea costurilor de construcţie, viitorul concesionar va încasa pe parcursul perioadei în care va exploata autostrada sume care să-i acopere