Guvernul lansează la licitaţie patru tronsoane de autostradă, în lungime de circa 370 km, toate urmând să fie făcute în parteneriat public – privat. Pentru Comarnic – Braşov se aşteaptă oferte până pe 21 ianuarie 2013. Acest proiect a eşuat lamentabil în 2010: concernul căruia i se atribuise construcţia autostrăzii nu a găsit finanţare la bănci.
Guvernul, prin Compania de Autostrăzi, a adoptat o nouă strategie în materie de construcţie de autostrăzi. Pentru că s-a ajuns la concluzia că suntem prea săraci, ca stat, pentru a ne plăti autostrăzile de la buget, le vor construi companii private, pe banii lor, urmând ca ele să-şi recupereze investiţia prin exploatarea drumurilor pe un număr îndelungat de ani. Este vorba despre patru tronsoane pe care statul vrea să le construiască în concesiune, Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti, Ploieşti-Buzău-Focşani şi centura de sud a Bucureştiului.
Recent, pe sistemul de achiziţii publice s-a publicat anunţul de licitaţie al autostrăzii Comarnic – Braşov, proiect care a mai fost încercat o dată în 2009 dar a eşuat un an mai târziu pentru că nu s-au găsit fonduri.
La acea dată autostrada ar fi trebuit să coste aproape 5 miliarde de euro dar Aktor-Vinci, concernul căruia i-a fost atribuit proiectul a renunţat la el în 2010 pentru că n-ar fi găsit finanţare la bănci. Acum, în 2012, preţul autostrăzii anunţat pe SEAP este de doar 1,17 miliarde de euro. Directorul CNADNR Mircea Pop explică, însă, că preţul reprezintă doar contravaloarea lucrărilor de construcţie-montaj. „Când vine oferta de preţ, vine şi cu costurile de finanţare, fiecare cu banca lui, aşa că preţul autostrăzii creşte. Ofertele finale le aşteptăm la sfârşitul lunii ianuarie 2013. Lansăm numai autostrăzi în parteneriat public-privat pentru că UE a fost clară, nu finanţează decât Coridorul 4 iar să plătim de la buget nu putem, pentru că nu avem bani”, ara