Reteaua privata de sanatate MedLife estimeaza pentru finalul acestui an o cifra de afaceri de 58,8 milioane de euro, in crestere cu 20% comparativ cu veniturile raportate anul trecut, au anuntat miercuri oficialii companiei.
Potrivit acestora, cresterea business-ului se datoreaza in special strategiei de majorare a cotei de piata mai ales pe zona de corporate unde, desi piata s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant in ultimii 3 ani cu peste 40%.
Spre deosebire de piata corporate, care a scazut in acest an, piata de retail (platitori cash) a stagnat in 2012 si in aceste conditii MedLife a reusit un avans de 16%. Compania a inregistrat un numar de peste 5.000 pacienti pe zi in zona de ambulatoriu fata de 4.000 pe zi anul trecut si de peste 1500 de pacienti internati pe zi in zona de spital, fata de 650 pe zi anul trecut. Cresterea numarului de pacienti este semnificativa, dar nu s-a reflectat proportional si in incasarile din retail care au crescut mai putin fata de anul trecut datorita scaderii puterii de cumparare si, implicit, a veniturilor per client.
“Este probabil pentru prima data in ultimii ani cand criza financiara si-a pus amprenta si asupra sectorului medical privat. Puterea de cumparare a romanilor a scazut, boom-ul investitiilor de anii trecuti in unitati noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piata in sine a stagnat, sau a crescut cel mult cu 2-3%” a declarat Mihai Marcu, presedinte CA MedLife.
MedLife a inregistrat in cele 11 luni ale anului acesta o cifra agregata de 242 milioane lei in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare dinamica a fost inregistrata de segmentul corporate, care a avut un avans de 43% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe segmentul de retail (platitori cash) conduc farmaciile PharmaLife, cu un procent de 39% fata de aceeasi perioada a an