MedLife, unul dintre cei mai mari jucători din piața de servicii medicale private din România, a menținut un trend ascendent al cifrei de afaceri și în semestrul II al acestui an, fapt care i-a permis să păstreze estimările întregului an la valoarea anticipată anterior de 58,8 milioane de euro.
Astfel, la nivelul anului 2012, compania raporteză o creştere a veniturilor de 20% față de rezultatele de anul trecut, având în același timp, un avans semnificativ față de piaţa de profil, care a înregistrat o ascensiune de doar 2-3% în 2012.
Potrivit reprezentanților companiei, cresterea business-ului s-a datorat în special strategiei de majorare a cotei de piață mai ales pe zona de corporate unde, deși piața s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant în ultimii 3 ai cu peste 40%.
Spre deosebire de piața corporate, care a scăzut în acest an, piața de retail (plătitori cash) a stagnat în 2012 și în aceste condiții MedLife a reusit un avans de 16%. Compania a înregistrat un număr de peste 5000 pacienți pe zi în zona de ambulatoriu față de 4000 pe zi anul trecut și de peste 1500 de pacienți internați pe zi în zona de spital, față de 650 pe zi anul trecut. Creșterea numărului de pacienti este semnificativă, dar nu s-a reflectat proporțional și în încasările din retail care au crescut mai puțin față de anul trecut din cauza scăderii puterii de cumpărare și, implicit, a veniturilor per client.
“Este probabil pentru prima dată în ultimii ani când criza financiară și-a pus amprenta și asupra sectorului medical privat. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut, boom-ul investițiilor de anii trecuți în unități noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piața în sine a stagnat, sau a crescut cel mult cu 2-3%. În pofida acestor condiții, MedLife și-a menținut estimările legate de cifra de afaceri. Mai mult, au existat premise să ajungem la 6