Compania FM România, parte a grupului francez FM Logistic, vrea să-şi extindă operaţiunile locale printr-o achiziţie, operaţiune care ar putea fi iniţiată cel mai devreme în următorii doi ani.
"Avem o listă de ţinte. Ne-am făcut temele şi ne-am uitat spre sectoarele pe care am vrea să le acoperim în viitor. (...) La ora asta se fac nişte socoteli", a declarat directorul general al companiei, Cătălin Olteanu.
El a afirmat că este luată în calcul atât preluarea unei firme active pe un segment neacoperit în prezent de FM România, fie o achiziţie mai ieftină, a unui jucător "care nu şi-a făcut temele foarte bine", cu probleme, pentru dezvoltarea pe orizontală.
"Ambele variante sunt luate în calcul. (...) Mai repede de 2013-2014 nu va fi. O decizie se ia cam în 6-9 luni din momentul în care noi punem degetul pe o ţintă", a arătat şeful FM România.
Subsidiara grupului francez asigură servicii logistice de depozitare, manipulare, care generează 48% din venituri, transport intern şi internaţional (48%) sau co-packing (4%), având printre clienţi companii precum Cora, L'Oréal, Yves Rocher, Roche, Nestlé sau P&G.
În prezent, FM România deţine o suprafaţă de stocare de peste 80.000 de metri pătraţi şi două platforme logistice, în Dudeştii Noi (Timiş) şi Petreşti (Dâmboviţa).
Compania estimează în actualul an financiar (aprilie 2012-martie 2013) un avans al afacerilor de la 21 milioane euro la 24 milioane euro, susţinut de dezvoltarea organică a clienţilor, creşterea numărului acestora de clienţi şi îmbunătăţirea serviciilor de transport. FM România are circa 100 de clienţi pe segmentul serviciilor de transport şi 9 pe zona de depozitare.
Grupul francez FM Logistic, intrat pe piaţa românească în 2003, estimează afaceri de peste 850 milioane euro în actualul