Municipiul Focşani ar putea fi legat în câţiva ani de capitala ţării prin intermediul autostrăzii Ploieşti-Buzău-Focşani. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat licitaţia privind proiectarea şi construcţia autostrăzii Ploieşti-Buzău-Focşani, cu o valoare estimată între 801,7 milioane euro şi 1,06 miliarde euro, fără TVA, potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe e-licitaţie.ro.
Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este 28 iunie 2013. Prin viitorul contract de concesiune, cu o perioadă de maximum 30 de ani, concesionarul se va obliga să proiecteze, să finanţeze, să construiască, să întreţină şi să opereze autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani. Deşi fac parte din planurile pe termen lung ale dezvoltării reţelei de autostrăzi, discuţiile ce vizează autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani au fost reluate abia recent, în ultimii ani compania de drumuri concentrându-se mai mult asupra Coridorului IV paneuropean. Ministerul Transporturilor a mai încercat să construiască autostrada Comarnic-Braşov în concesiune, însă acest demers a devenit unul dintre cele mai răsunătoare eşecuri din ultimii ani, în condiţiile în care concesionarii au renunţat subit la contract.
Proiectarea autostrăzii Ploieşti-Focşani, cunoscută şi ca Autostrada Moldova, a început în mandatul de ministru al Transporturilor al senatorului de Vrancea, Miron Mitrea. Conform proiectului, autostrada Ploieşti-Focşani va trece prin localităţile vrâncene Slobozia Bradului, Sihlea, Gugeşti, Slobozia Ciorăşti, Goleşti, Vînători şi Focşani. În anul 2010, Consiliul Judeţean Vrancea a solicitat Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să prezinte primăriilor din localităţile prin care va trece autostrada Ploieşti-Focşani, traseul pe care îl va avea aceasta. Solicitarea specialiştilor de la Consiliul Judeţean Vrancea are