• Studentii si-au primit bursele cu intarzaiere, cercetatorii se plang de lipsa fondurilor, iar institutia este in colaps din perspectiva financiara • Ieri a fost lansat un Centru de Comunicare cu Absolventii
Cu toate ca, anual, Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) produce someri pe banda rulanta, insitutia a lansat un pompos Centru de Comunicare cu Alumni in cadrul activitatii "Consolidarea relatiei alumni - mediul universitar". Ironic, in pofida faptului ca finantarea prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) este stopata la nivelul majoritatii proiectelor de cercetare sau de doctorat, iar bursele nu au mai fost platite de luni bune, la Cuza se investesc bani europeni inutil. Prezentat intr-o maniera pompoasa, centrul este prezentat ca fiind o initiativa care sa duca la o "comunicare" eficienta cu absolventii.
"Lansarea centrului de comunicare cu alumni din cadrul proiectului marcheaza intrarea pe linie dreapta în îndeplinirea scopului acestui proiect: o comunicare eficienta cu alumnii, bazata pe strategia de comunicare rezultata din analizele si cercetarile calitative realizate în cadrul acestui proiect. Proiectul se adreseaza deopotriva studentilor, cadrelor didactice din managementul universitatilor, cadrelor didactice implicate în comisiile de asigurare a calitatii în învatamântul superior si în dezvoltarea programelor de studii si persoanelor din mediul de afaceri, din domenii de activitate conexe domeniilor pentru care sunt pregatiti studentii universitatilor partenere", arata Alina Sandu, managerul de proiect din partea Ministerului Educatiei.
Cu toate acestea, in mod normal, UAIC ar trebui sa gaseasca solutii ca programele de studii sa fie racordate la nevoile de pe piata muncii sau pentru parteneriate cu marile companii sau firme, astfel incat cei care termina o facultate sa-si poata gasi