Brandul spaniol Zara ocupă locul întâi în topul preferinţelor femeilor, potrivit unui studiu recent. H&M s-a clasat pe cea de-a doua poziţie, iar Marks & Spencer a ajuns abia pe al şaselea loc, fiind considerat un brand pentru vârstnice.
Potrivit unui sondaj coordonat de Stuart Rose, fondatorul Marks and Spencer, brandul Zara este preferatul femeilor atunci când vine vorba despre modă. Din cele 40.000 de persoane intervievate online pe site-ul Dressipi, o treime a răspuns cu numele companiei spaniole.
Cu peste 4.000 de magazine în Europa, Zara şi-a deschis săptămâna trecută un magazin de 1.500 de metri pătraţi pe strada Oxford din Londra.
Sarah McVittie, co-fondatoare a site-ului Dressipi, spune că brandurile cele mai prospere sunt cele ce învaţă de la trendurile recente şi reuşesc performanţa de a şterge graniţa dintre podium şi high street, moda existentă în lanţurile de magazine şi destinată maselor de consumatori.
„Zara şi-a perfecţionat abilitatea de a transfera trendurile de pe podium către ceva destinat consumatorilor care-şi doresc lookul respectiv, dar şi pentru cei care vor ca noile achiziţii să fie adecvate garderobelor pe care deja le au“, a explicat Natalie Theo, stilistul site-ului. Potrivit studiului, cumpărătorii preferă magazinele cu produse high street pentru că le furnizează piesele de care au nevoie, la preţuri reduse şi în timp scurt.
Următoarele pe lista brandurilor sunt H&M, Topshop, River Island, Next şi Mango, iar Marks & Spencer a reuşit să ocupe abia cea de-a şaptea poziţie deoarece a fost criticat că s-a demodat.
Totuşi, preferinţele exprimate în acest top variază în funcţie de vârstele respondentelor. Femeile mai tinere au mizat pe Topshop, în detrimentul Zara şi H&M, pe când cele mai vârstnice au optat pentru Marks & Spencer, brand ce a atras 51% din voturile femeilor cu vârste cuprinse între 51 şi 50