Furnizorul de servicii medicale private MedLife raportează pentru acest an o creştere a veniturilor de 20% faţă de rezultatele de anul trecut, având, în acelaşi timp, un avans semnificativ faţă de piaţa de profil, care a înregistrat o ascensiune de doar 2-3% în 2012, a anunţat ieri compania, într-un comunicat de presă. Astfel, MedLife şi-a menţinut un trend ascendent al cifrei de afaceri şi în semestrul II al anului acesta, fapt care i-a permis să păstreze estimările întregului an la valoarea anticipată anterior de 58.8 milioane euro, valoare agregată.
Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea business-ului s-a datorat în special strategiei de majorare a cotei de piaţă mai ales pe zona de corporate unde, deşi piaţa s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant în ultimii 3 ani cu peste 40%.
Spre deosebire de piaţa corporate, care a scăzut în acest an, piaţa de retail (plătitori cash) a stagnat în 2012 şi în aceste condiţii MedLife a reuşit un avans de 16%. Compania a înregistrat un număr de peste 5.000 pacienţi pe zi în zona de ambulatoriu faţă de 4.000 pe zi anul trecut şi de peste 1.500 de pacienţi internaţi pe zi în zona de spital, faţă de 650 pe zi anul trecut. Creşterea numărului de pacienţi este semnificativă, dar nu s-a reflectat proporţional şi în încasările din retail care au crescut mai puţin faţă de anul trecut datorită scăderii puterii de cumpărare şi, implicit, a veniturilor per client.
"Este probabil pentru prima dată în ultimii ani când criza financiară şi-a pus amprenta şi asupra sectorului medical privat. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut, boom-ul investiţiilor de anii trecuţi în unităţi noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piaţa în sine a stagnat, sau a crescut cel mult cu 2-3%. În pofida acestor condiţii, MedLife a câştigat semnificativ cotă de piaţă, şi a menţinut estimările legate de cifra de afaceri,