Undeva în Călăraşi, un agent de vânzari, sătul de traiul tihnit de la birou, a reuşit să dea cheag unei afaceri pe care o gustă deja tot mai mult români - comerţul cu brânzeturi fine de capră. El este, ce-i drept, un aventurier - cu zero experienţă în industrie, produce şi azi iaurt şi cascaval exact cum făcea bunica lui de la ţară, cu câteva ponturi găsite pe internet.
Dar se poate si altfel - la Cluj, un medic veterinar a plecat la studii in Franta si si-a construit, dupa un plan clar de afaceri, o fabrica ultramoderna, tot pentru branza de capra. Prin metode total diferite, ambii au reusit sa aduca in hipermarket produse de care sunt mandri. Si ceva ii uneste - vor sa lase copiilor lor nu doar contul in banca, ci si o dovada ca pasiunea si munca pot deschide drumuri.
La 700 de kilometri distanta unul de altul, doi romani, un fost corporatist agent publicitar si un medic veterinar, si-au asumat misiunea de a schimba imaginea caprei in Romania. Capra e tinta proverbiala a rautatii vecinului, care priveste invidios peste gard si o doreste pastrama. Dar poate produce si bani.
"Daca pana in urma cu 5-6 ani veneau animalele la mine la cabinet, acum eu vin la fermele de capre si in special la familia Pacuraru ca sa-i lamuresc sa ia si niste capre de rasa, sa aiba lapte tot timpul anului." - declara Marcela Spanu. Pentru Marcela, ar insemna mai multa materie prima pe care sa o prelucreze fabrica ei de la Cluj. Avea un cabinet veterinar profitabil si calatorea des la Paris. Atunci si-a dat seama ca in Romania nici nu gaseai pe rafturi produsul pe care francezii vedeau drept culmea rafinamentului gastronomic."Inca de pe vremea cand faceam practica in Franta la toate cocktailurile simandicoase la care am participat branza de capra era servita ca o delicatesa. De la o idee si de la un gol pe piata am pornit o afacere de Nisa."
La Bucuresti, Livi