Primarul Braşovului, George Scripcaru, i-a sfătuit pe braşoveni ca, pe timp de vreme rea, să folosească mijloacele de transport în comun pentru a se evita blocajele în trafic mai ales dacă nu au maşinile pregătite de iarnă. Cei care i-au urmat sfatul, au făcut una dintre cele mai mari greşeli, fiindcă, odată cu gerul, mijloacele de transport în comun au început să dea chix. Cum astăzi mercurul din termometre nu a urcat mai mult de minus 12 grade Celsius, în special troleibuzele second-hand, atât de mult lăudate de conducerea RAT şi de edili înainte de cumpărare, (că singurele noi pe care le-a avut RAT-ul, achiziţionate în jurul anului 2000, au fost date la fier vechi pe motiv că nu mai erau bune) au început să dea chix.
Din patru, merg doar două!
Şi pe liniile de autobuze au fost vineri întârzieri, însă, cele mai mari probleme au fost pe liniile care circulă troleibuze. Astfel, un cititor al newsbv.ro ne-a sesizat asupra faptului că din patru troleibuze care trebuiau să circule pe traseul liniei 8, în această seară, doar două au mai trecut prin staţii. RAT Braşov a dat bani grei din banii tuturor braşovenilor pentru a achiziţiona troleibuze second-hand, pe motiv că cele româneşti noi erau mult prea scumpe. Marea majoritate a acestor mijloace de transport în comun stau mai mult la garaj, fiind cârpite, iar braşovenii sunt nevoiţi să îngheţe prin staţii. Ne întrebăm acum, dacă oare a meritat ca braşovenii să plătească 500.000 de euro lunar pentru ratele la BERD pe care municipalitate le-a făcut la finele lui 2006 pentru achiziţia celor 109 auobuze şi microbuze, dând la fier vechi tramvaiele şi troleibuzele, unele dintre ele în stare mult mai bună decât ceea ce circulă acum pe străzile Braşovulu,i şi renunţând astfel la mare parte din transportul ecologic?!
Cât costă transportul la „sedcond-hand”?!
Acum doi ani, RAT a decis să-şi reînvestească „