Discovery Communications a anunţat, vineri, că va prelua 20% din grupul Eurosport, deţinut de compania media franceză TF1, pentru o sumă de 170 de milioane de euro, arată Mediafax.
Discovery Communications anunţă un nou stadiu în negocierile exclusive pe care le poartă pentru încheierea unui parteneriat strategic cu TF1/Eurosport. Alianţa dintre cele două companii ar urma să fie fie semnată în următoarele săptămâni.
Anunţul oficial al Discovery Communications vine în contextul în care presa internaţională a scris, joi, că board-ul de conducere al companiei media franceze TF1 a aprobat finalizarea negocierilor prin care Discovery va prelua 20% din acţiunile grupului Eurosport, care include Eurosport International şi Eurosport France, pentru 170 de milioane de euro.
Pe de altă parte, potrivit comunicatului de vineri al Discovery Communications, alianţa strategică dintre Discovery şi TF1 este menită să "creeze valoare" pentru ambele companii, în "trei domenii-cheie".
Primul aspect vizat de această alianţă este dezvoltarea Eurosport. Un parteneriat între Eurosport, singura televiziune de sport paneuropeană, şi compania Discovery Communications, ale cărei televiziuni sunt în prezent disponibile unui număr de 1,8 miliarde de abonaţi din 217 ţări, va avea un efect pozitiv mai ales la nivel european, în privinţa conţinutului (programe sportive, de divertisment, documentare), dar şi a creării unor noi oportunităţi (expansiune pe noi pieţe, lansări de noi produse etc.), se spune în comunicatul Discovery.
În acest sens, Discovery ar urma să preia 20% din grupul Eurosport (Eurosport International şi Eurosport France), pentru o sumă de aproximativ 170 de milioane de euro (221,6 milioane de dolari).
Totodată, Discovery va avea posibilitatea să îşi crească participaţia în cadrul grupului Eurosport până la 51% într-un interv