Indiferent dacă statul va rămâne proprietarul Portului Constanța sau dacă acesta va trece la autoritățile locale, un lucru este sigur: proiectele din jurul lui vor continua să se dezvolte
Circa 700 de agenți economici dețin permise și licențe de lucru pe întregul teritori portuar, unde traficul de mărfuri a fost de peste 38 de milioane de tone în primele nouă luni ale acestui an. Și atunci, nu e de mirare că planurile pentru dezvoltarea Portului Constanţa sunt, cel puțin în teorie, îndrăznețe. Mai concret,în jurul portului ar trebui să se dezvolte mai multe proiecte care să atragă investiții de sute de milioane de euro. Iar dacă ar fi să ne luăm după ceea ce spun oficialii Ministerului Transporturilor, în ograda cărora se află încă portul, atunci este clar că „planurile de extindere şi de investiţii se vor realiza așa cum prevede noul Master Plan“, dupăo strategie pe termen mediu și lung, până în 2030.
Până una alta, pentru creşterea condiţiilor de siguranţă a navelor moderne, s-a tras deja o linie: este vorba despre un proiect cu o valoare de 49,5 milioane de euro. „Am urmărit minimizarea riscurilor de incidente navale. Navele cu o capacitate de transport mare au nevoie de adâncimi mai mari de acces pe şenal şi în bazin“, spun oficialii Ministerului Transporturilor. Iar lucrurile nu se opresc aici. Unul dintre proiectele pe care mizează aceștia este și podul rutier de la kilometrul „0+540“ al Canalului Dunăre-Marea Neagră, cu o valoare de peste 160 milioane de lei, care ar trebui să se finalizeze anul viitor. Acesta este necesar mai ales datorită posibilităţii conectării portului la autostrada Bucureşti-Constanţa și legăturii directe dintre zonele de nord şi de sud ale portului, fără tranzitarea oraşului.
Mai departe, dezvoltarea capacităţii feroviare în zona fluvio-maritimă este un alt punct de interes și constă în realizar