În urmă cu 20 de ani, pe când în România nu existau nici bursă, nici pieţe funcţionale şi nici internet, se lansa prima revistă economică ce-i învăţa pe români ce înseamnă capitalismul...
Doi români din trei vor capitalism“ spunea, în decembrie 1992, numărul de debut al revistei Capital. De atunci, revista a reuşit să se menţină lider de piaţă, îndeplinindu-şi şi misiunea: a predat primele lecţii de economie practică unui public neobişnuit cu capitalismul. „Revista Capital a fost ridicată, în anii de început, de jurnalişti extraordinari. Au fost deschizători de drumuri în multe domenii, într-o perioadă în care nu existau nici telefoane mobile, nici internet şi în care să obţii o cifră de la instituţii publice sau de la companii era cel mai dificil lucru (chiar şi dobânzile la depozite erau „confidenţiale“).
Echipa Capital de acum le mulţumeşte, după 20 de ani, şi se străduie, ediţie de ediţie, să menţină revista lider al publicaţiilor de business din ţară“, a spus Oana Osman, redactor-şef Capital. Săptămâna trecută, Palatul Ghika a găzduit petrecerea de 20 de ani a revistei Capital. Echipei actuale i s-au alăturat jurnalişti care, de-a lungul timpului, au contribuit la succesul revistei, dar şi personalităţi ale vieţii economice.
Diplomele vesele ale revistei
Şi pentru ca aniversarea să rămână deosebită, Capital a acordat o serie de premii speciale. Eugen Roşu a primit premiul pentru cel mai longeviv angajat Capital; Premiul „Cota unică“ i s-a acordat celui mai bun jurnalist devenit ministru: Ionuţ Popescu, iar „Demolatorul Băncii Turco-Române“ a fost numit Constantin Rudniţchi. „Cel mai capitalist fost jurnalist“ a fost Doru Lionăchescu, iar „Cel mai spectaculos salt în organigramă“ l-a făcut Claudiu Şerban, care a fost grafician, şi acum este directorul editorial şi de dezvoltare al revistei. Au mai primit premii: „Mama studiilor de piaţ