Conform unor relatări din presa germană de specialitate, concernul Volkswagen vrea să lanseze o gamă de modele ieftine, pentru a face concurenţă Daciei. Primul model va fi o limuzină sedan, acesteia urmând să-i fie adăugate mai multe variaţiuni pentru completarea gamei.
Preţul ar urma să fie sub plafonul de opt mii de euro. Baza va fi şasiul modelului Jetta, care e fabricat în China. Proiectul ar fi păstorit chiar de şeful concernului Hans Demant şi termenul de prezentare ar fi luna ianuarie 2013. Se pare că importanţa acestei noi game este enormă pentru Volkswagen, care pierde vânzări importante către segmentul de piaţă dominat de Dacia. Un lucru e sigur: modelul nu se va chema Volkswagen. Echipa de marketing caută o marcă nouă cu totul, pentru ca aceasta să nu fie afectată de renumele scump al automobilelor germane.
Conform calculelor din branşa auto, o familie de modele auto ieftine nu este rentabilă, decât de la un volum de producţie şi vânzări de minimum 500 de mii de unităţi în fiecare an. Experţii estimează piaţa la nivel global la opt milioane de unităţi în prezent. Până în 2018, sectorul ar creşte la 10,5 milioane. Cele mai multe Budget Cars se vând în prezent în China. India este a doua piaţă la nivel mondial. Cererea e cea mai mare în ţările în dezvoltare, unde oamenii preferă să cumpere maşini ieftine, în loc de scootere, în contextul veniturilor în creştere. În Europa, trendul este la fel, dar din perspectiva veniturilor în scădere şi a şomajului îngrijorător.
Conform unor relatări din presa germană de specialitate, concernul Volkswagen vrea să lanseze o gamă de modele ieftine, pentru a face concurenţă Daciei. Primul model va fi o limuzină sedan, acesteia urmând să-i fie adăugate mai multe variaţiuni pentru completarea gamei.
Preţul ar urma să fie sub plafonul de opt mii de euro. Baza va fi şasiul modelului Jetta, care e fab