Preturile materiilor prime, in special cele ale petrolului, care vor influenta pretul final al produselor, reprezinta una dintre principalele provocari ale pietei bunurilor de larg consum, a declarat pentru Wall-Street.ro Niculae Olteanu, presedintele Henkel Romania.
Piata bunurilor de larg consum, in general, trece printr-o perioada nu foarte fericita, in contextul scaderii puterii de cumparare si a cresterii preturilor, iar viitorul nu se preconizeaza a fi unul roz.
“Producatorii si importatorii vor fi fortati de evolutia costurilor la materii prime sa majoreze preturile produselor. In acelasi timp, scaderea consumului va bloca dorinta acestora, fapt ce va genera, din pacate, falimente”, spune Olteanu.
Olteanu remarca ca contextul economic va duce la o competitie mai puternica.
“Per total, cererea este in scadere, cu exceptii pentru fiecare divizie in parte. Desi consumatorul final nu poate elimina produsele de larg consum de pe lista de cumparaturi, le poate inlocui totusi cu produse mai ieftine. Competitia va fi foarte puternica si in anul viitor. Consumatorul va ramane precaut, econom si va vana in continuare promotiile”, spune seful Henkel Romania.
Cat despre care sunt parghiile prin care se poate creste. Olteanu considera ca inovatia este unul dintre vectorii care pot aduce un plus afacerilor firmelor din domeniu. Citeste si:5 tendinte care marcheaza piata bunurilor de larg consumChina e cu agricultura "in pom"Interviu cu seful Henkel: Despre "vanatorii de promotii", investitii cu fonduri UE si exporturi
“Cu siguranta inovatiile vor fi principalul vector de crestere a afacerii si in anul viitor. Henkel acorda mare atentie inovatiilor, ritmul de lansare a noilor produse pe piata crescand exponential de la un an la altul. In prezent, cca 40% din vanzarile companiei provin de la produse cu o vechime pe piata sub 3 ani”, a