Unii români au luat în serios proiectele cu finanţare europeană, norvegiană, elveţiană sau din alte surse, iar acum contribuie la imaginea pozitivă a României. Ei sunt constituiţi în Fundaţia ADEPT Transilvania, care deja este cunoscută de către experţii internaţionali ca o parte din brandul nostru de ţară.
ADEPT Transilvania a câştigat recent premiul întâi la secţiunea “Comunicare către beneficiari”, cu proiectul “Reţeaua de informare pentru fermieri în Transilvania”, obţinând majoritatea voturilor publicului în competiţia organizată de Directoratul General pentru Agricultură a Comisiei Europene (DG Agri), “Best CAP communication award”. Acest premiu reprezintă şi o recunoaştere a importanţei activităţilor de dezvoltare rurală şi conservare a biodiversităţii ale Fundaţiei ADEPT, pe care le desfăşoară în zona Sighişoara - Târnava Mare, de şapte ani. Dintre cele 118 proiecte europene propuse jurizării, au fost selectate 12 pentru faza finală a concursului. Proiectele au fost prezentate publicului, format din oficialităţi ale Comisiei Europene, reprezentanţi ai presei din Europa, asociaţii de fermieri şi ONG-uri.
La categoria “Comunicare către beneficiari”, Fundaţia ADEPT Transilvania a obţinut cele mai multe voturi. Locurile 2 şi 3 au fost ocupate de către proiecte din Olanda şi Spania. “Politica Agricolă Comună reprezintă legătura dintre populaţia urbană în continuă creştere şi sectorul agricol, organizat din ce în ce mai strategic”, spune comisarul european pentru agricultură, Dacian Cioloş.
În cadrul proiectului “Reţeaua de informare pentru fermieri în Transilvania”, finanţat cu fonduri de la guvernul Norvegiei, şi co-finanţat de Orange România, printr-un parteneriat de responsibiliate socială, a derulat mai multe activităţi în situl Natura 2000 Sighişoara-Târnava Mare. ADEPT a organizat întruniri cu fermierii pentru facilitarea a