Alexander Wang (28 de ani) este primul designer asiatic care ocupă o poziţie de conducere într-o casă de modă europeană odată cu numirea sa ca director creativ la Balenciaga
„Domnul Wang“ este apelativul tânărului de 28 de ani care scrie istoria modei în acest moment. Nu doar pentru că este cel mai tânăr designer care să ocupe o poziţie de conducere în cadrul unei case de modă, ci şi pentru că a depăşit barierele impuse de prejudecăţi legate de naţionalitate şi nume.
Alexander Wang, născut într-o familie de taiwanezi, crescut în California, America, este un designer al străzii, cu propriul brand în New York. Născut în San Francisco, Wang a studiat Design la Parson înainte să-şi lanseze propria afacere, cu ajutorul părinţilor săi. Până la 25 de ani a reuşit să aducă compania la o cifră de afaceri de 25 de milioane de dolari. Nici expansiunea sa în China nu putea să treacă neobservată. Anul acesta, sub propriul brand, Wang a deschis un magazin de 4.600 de metri pătraţi în Beijing. Wang a ridicat îmbrăcămintea sport la rang de smart casual, iar astăzi face un pas mare către haute couture, pe urmele maestrului spaniol Cristóbal Balenciaga, fondatorul casei de modă cu acelaşi nume.
Un cosmopolit într-un muzeu al modei
Numirea lui Alexander Wang a fost confirmată de PPR, conglomeratul francez care a cumpărat casa de modă Balenciaga în 2001. Grupul mai deţine branduri precum Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen şi Stella McCartney şi are o parte din monopolul modei internaţionale.
Wang nu va renunţa la propria sa companie, lucru reieşit din comunicatul de presă oferit publicităţii, fiind onorat să accepte acest rol pentru un brand şi o casă de modă pentru care avea „doar admiraţie şi respect“.
Isabelle Guichot, directorul executiv al casei de modă, a lăudat „modernitatea, individualismul şi viziunea cosmopolită“ a tânărului designer în