Reprezentantul grupului german în România spune că imaginea turistică a ţării noastre suferă masiv
România a dispărut din această toamnă din cataloagele TUI, după ce germanii au redus cu 30% volumul ofertelor tipărite
Imaginea turistică a ţării noastre are de suferit în continuare, iar România este considerată a fi o pată neagră în ochii turiştilor germani, a declarat, ieri, Dragoş Anastasiu, reprezentantul din România al grupului turistic german TUI. Acesta a adăugat că imaginea proastă a ţării noastre este principalul motiv pentru care TUI aduce anual pe litoralul românesc sub 1.000 de turişti, faţă de Bulgaria, unde sunt aduşi circa 250.000 de germani.
"Turiştii germani fie nu văd România, fie nu ştiu absolut nimic despre România, este o gaură, o pată neagră. N-au auzit nimic, nici de bine, nici de rău. Sunt însă destul de mulţi care asociază România cu lucrurile care s-au întâmplat în ultimii 20 de ani, începând de la omorârea unui preşedinte în ziua de Crăciun, mineriade, val de azilanţi şi tot felul de furăcioşi la bănci...", a spus Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care reprezintă din toamna anului 2010 interesele concernului TUI în România.
El crede că turiştii care vin în România sunt încântaţi, pentru că aşteptările lor sunt minime. "Realitatea noastră, aşa cum este ea, fără autostrăzi, fără spaţii verzi, cu câini vagabonzi şi aşa mai departe, oricum este mai bună decât percepţia", a afirmat Anastasiu.
Acesta a adăugat că imaginea României în străinătate "suferă masiv", dar ştie că lucrurile sunt pregătite la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru ca proiectele de promovare să înceapă în 2013, spre mijlocul anului, şi să fie la "turaţie maximă" în 2014.
"Măsurile luate pe partea de promovare, la nivel local, nu le ştiu. Ştiu că au fost fondurile europene absorbite la nivel de principiu, adică