Preocupate să aibă o imagine desăvârşită şi fabuloasă, femeile pun mare preţ pe articolele vestimentare din garderoba lor. Problema intervine, de obicei, atunci când piesele dorite de către acestea nu se găsesc în toate mărimile existente. Mărimea 12 pare să fie ultima pe stoc în viziunea marilor case de modă şi nu numai.
Numeroşi retaileri din toată lumea, care promovează piese high fashion, opresc numărătoarea la 12 sau mărimea M. Manechine cu aerul unor păpuşi Barbie şi rafturi pline de haine destinate exclusiv persoanelor slabe sunt problemele reale ale doamnelor mai mult sau mai puţin voluptoase, potrivit cotidianului ,,The Guardian“.
Formele rotunde, ce descriu staruri celebre precum artista Jennifer Lopez şi Christina Aguilera, continuă şi astăzi să creeze controverse într-o societate în care dimensiunile perfecte stabilesc tiparele frumuseţii. Cu toate demersurile şi acţiunile din ultimii ani menite să promoveze un corp sănătos înainte de toate, situaţia stă altfel când vine vorba de atitudinea caselor de modă faţă de femeile voluptoase.
Potrivit unui studiu realizat de publicaţia australiană ,,The Choice“, comercializarea hainelor cu mărimi de la 8 la 12 nu le face comercianţilor un favor, ci îi fac pe aceştia să piardă profit, întrucât se raportează la o categorie limitată de consumatori. Astfel, un număr foarte mare de femei corpolente sunt obligate să facă cumpărături online sau în magazine speciale, întrucât produsele de designer sau retailer premium nu li se potrivesc.
,,Clientele sunt adesea stresate din cauza faptului că nu pot achiziţiona hainele potrivite“, au adăugat cercetătorii.
Fie că vorbim despre încăpăţânarea producătorilor, fie că unele branduri nu vor să-şi asocieze piesele cu imaginea unei femei plinuţe, fabricarea hainelor doar în mărimi medii este o realitate.
Zara, colosul din industria spaniolă, face