Foto: money.ro Numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în UE a scăzut cu 25,7% în noiembrie, la 18.808 unităţi, pe o piaţă europeană care a înregistrat a 14-a lună consecutivă de declin, de 10,3%, la 926.486 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a coborat de la 2,5% în niembrie anul trecut la 2%, potrivit datelor prezentate, vineri, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA)
Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a consemnat o scădere de 27,7%, la 80.910 unităţi. Brandul Renault a avut o scădere mai puternică decat Dacia, de 28,3%, la 62.102 unităţi. Înmatriculările constructorului german Volkswagen, lider în UE cu o cotă de piaţă de peste 25%, au coborat cu 3% în noiembrie, la 237.611 autoturisme. Producătorul francez PSA Peugeot Citroen a scăzut cu 15,6%, la 102.766 unităţi, în timp ce General Motors a coborat cu 13,2%, la 74,134 unităţi, iar Ford cu 9,9%, la 70.202 unităţi. În primele 11 luni ale anului, Dacia a avut un declin de 5,6%, la 214.991 unităţi, în timp ce piaţa UE a scăzut mai puternic, cu 7,6%, la 11,26 milioane de unităţi. Cota de piaţă a Dacia a rămas neschimbată, la 1,9%.
Regele asfaltului rămane în arest
Omul de afaceri Nelu Iordache rămane în arest, a decis definitiv, vineri, Curtea de Apel Bucureşti (CAB), care i-a respins recursul faţă de hotărarea Tribunalului Capitalei de emitere pe numele său a unui mandat de arestare preventivă pentru fapte de corupţie. La termenul de vineri al procesului, apărarea lui Iordache a arătat că, în opinia sa, acesta este nevinovat şi că, dacă ar fi lăsat în libertate, nu ar mai putea derula operaţiuni comerciale, întrucat firma sa, Romstrade, se află în procedură de insolvenţă. În acest context, procurorul anticorupţie al şedinţei le-a spus judecătorilor Curţii că omul de afaceri prezintă un grad ridicat de pericol, anunţand că el este cercetat penal