Nissan este cunoscut la nivel mondial pentru automobilele sale cu tracţiune integrală, capabile să străbată aproape orice teren. Din acest motiv, acum constructorul nipon este prezent cu un model cu tracţiune integrală pe aproape toate segmentele pieţei, Juke în clasa mică, Qashqai în cea compactă, X-Trail în medie, Murano şi Pathfinder în cea mare.
În această gamă, X-Trail se adresează celor ce doresc un off-roader confortabil, suficient de compact pentru mediul urban, dar în acelaşi timp cât mai spaţios. Designul său este unul clasic, evoluat faţă de prima generaţie şi proiectat în primul rând pentru a fi cât mai funcţional. La interior regăsim ergonomia cu care ne-au obişnuit japonezii, toate comenzile fiind aşezate în raza vizuală a şoferului. Ce nu am apreciat însă este faptul că spre exemplu comanda rabatării electrice a oglinzilor se poate face doar dacă este lăsat contactul, iar la capitolul ergonomie faptul că informaţiile afişate pe computerul de bord amplasat între ceasuri pot fi accesate doar printr-un buton mic direct de pe panoul indicatoarelor, operaţiune ce poate fi făcută în siguranţă doar cu maşina oprită. Unul dintre elementele de apreciat la X-Trail este calitatea camerei pentru marşarier care oferă imagini foarte clare spre deosebire de Qashqai.
Sistemul de tracţiune cu trei moduri, 4x2, 4x4 şi 4x4 Lock cu diferenţial central blocabil este unul care s-a dovedit eficient pe suprafeţele alunecoase, acesta făcând faţă cu brio atât pe ploaie, cât şi pe zăpadă şi gheaţă.
Model: Nissan X-Trail 2,0 dCi Elegance
Propulsie: turbo-diesel, L4, 1.995 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu şase trepte, 150 CP la 4.000 rpm, 320 Nm la 2.000 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 12,5 s, viteză maximă 183 km/h, consum mediu 7,1 l/100 km, emisii CO2 188 g/km.
Preţ: 36.790 de euro cu TVA
Plu