Audi Q5 a fost lansat în 2008 ca "fratele mai mic" al lui Q7, SUV-ul de top din gama constructorului german. De atunci, gama maşinilor de teren s-a extins inclusiv cu un Q3, dar şi A4 Allroad, pe lângă deja clasicul A6 Allroad.
Întrebarea este: poate fi considerat Q5 o alternativă la Q7? Răspunsul vine desigur, în funcţie de cerinţe. Q5 este mai scurt şi în principiu mai mic decât Q7 care poate avea şi şapte locuri, însă în cea mai mare parte a timpului, cel mult două persoane sunt în maşină. Tocmai datorită dimensiunilor sale, Q5 are nevoie doar de un motor de 2,0 litri pentru a oferi impresia de sportivitate, în timp ce Q7 este echipat cel puţin cu un diesel de 3,0 litri, dacă nu chiar cu cel V8 de 4,2 litri. Din acest motiv, Q5 este mult mai economic şi pentru el se vor plăti taxe mai mici şi o asigurare RCA mai ieftină.
Designul exterior este unul clasic tipic pentru Audi, pornind de la grila impozantă a radiatorului şi continuând cu partea laterală masivă. Însă abia la interior apar surprizele. Fiind vorba şi de un model echipat cu pachetul S-Line care include de la jantele de 19 inchi, suspensie sport, scaune sport faţă, ornamente din aluminiu şi volanul S-Line care oferă impresia că te afli la bordul unui RS4 sau RS6. Cu toate că sunt sport, scaunele oferă un confort foarte bun, indiferent că este vorba de un drum scurt, de câteva minute, sau de unul lung, când se conduce fără oprire peste patru-cinci ore.
Motorul diesel de 2,0 litri a fost perfecţionat odată cu lansarea versiunii facelift, iar acum dispune de 177 CP, suficient pentru obţinerea unei acceleraţii de la 0 la 100 km/h în nouă secunde, în condiţiile în care consumul mediu oficial este de 6,0 litri/100 km.
În timpul testului, computerul de bord a indicat un consum mediu de aproximativ 7-8 litri/100 km, având în vedere că din cei aproape 400 km parcurşi aproape 100 km s-au re