Dan Beudean s-a născut în 1980, la Cluj, oraşul în care a absolvit cursurile Universităţii de Artă şi Design, secţia Grafică. Cu timpul, Dan Beudean s-a remarcat prin talent şi perseverenţă, devenind un Grafician sofisticat, cu o putere conceptuală remarcabilă, date ce-l plasează în cadrul artei româneşti şi internaţionale în rîndul celor mai promiţători artişti ai momentului. La începutul anului viitor, bine-cunoscuta editură britanică Phaidon a decis să-l includă pe Dan Beudean în colecţia dedicată graficienilor emergenţi şi noilor tendinţe din arta desenului, „Vitamin D“; acesta este încă un semn de recunoaştere internaţională a abilităţii tehnice impecabile şi a puterii de analiză caracteristice tînărului artist. Salut, Dan! Cînd ne-am văzut ultima dată în atelierul tău, la Fabrica de Pensule din Cluj, ţi-am admirat cîinii dintr-o lucrare recentă, intitulată The dogs. Iar tu mi-ai spus că ma uit de fapt la o cireadă de vaci. Cum e pînă la urmă şi, mai ales, de ce? Lucian, lumea s-a terminat. Am fost arşi, traşi prin sabie, ne-am îmbolnăvit. O parte dintre noi s-au dus în Rai, o alta în Iad, după care treaba s-a mai liniştit. Toate fiinţele şi toate lucrurile s-au aşezat şi au ales: cîinii au hotărît să se organizeze în turme a cîte 15-30 de exemplare. Totodată, cîinii au hotărît să renunţe la proteine, începînd să se hrănească cu iarbă, iar maimuţele au plecat din junglă ca să mănînce porumb (culturi rămase neîngrijite după sfîrşitul lumii). Noii oameni au început să mănînce cîini şi să-şi hrănească morţii: toate, puse cap la cap, redau un loc unde totul se reorganizează prin intermediul unui proces experimental, dureros. De la zero pentru tot şi cu toate.
Aceeaşi lucrare m-a surprins şi prin dimensiunile cu care nu eram obişnuit în ceea ce te priveşte (220x130 cm). Se spune deseori că opţiunea pentru suprafeţe mari de lucru necesită o atenţie s