Globalizarea şi avansul pieţelor emergente sunt principalele tendinţe globale care vor afecta România în următorii 20 de ani
72% dintre executivi vor o implicare mai mică a Guvernului în dezvoltarea României în următorii 20 de ani
Managerii văd România, în următorii 20 de ani, mai ales ca un hub low-cost, cu avantaje competitive în zone cu valoare adăugată mică, iar tinerii studenţi cred în potenţialul de inovare al pieţei locale şi în crearea de valoare adăugată mare, potrivit unui studiu realizat de Roland Berger, citat de Mediafax.
Globalizarea şi avansul pieţelor emergente sunt principalele tendinţe globale care vor afecta România în următorii 20 de ani, pentru 63% dintre manageri şi 71% dintre studenţi. Inovaţia şi schimbările tehnologice ocupă locul doi în top, în timp ce insuficienţa resurselor nu este creditată cu un impact prea mare asupra pieţei locale, reiese din studiul Roland Berger Strategy Consultants "România în următorii 20 de ani - Dublă perspectivă a liderilor de azi şi de mâine".
În ceea ce priveşte principalele provocări ale României până în anul 2032, atât managerii cât şi studenţii clasează corupţia şi ineficienţa sectorului public în top, aspecte urmate îndeaproape de lipsa infrastructurii. Studenţii sunt însă preocupaţi într-o mai mare măsură decât managerii (58% faţă de 47%) de ineficienţa sistemelor publice de educaţie, sănătate, reflectându-se astfel o viziune a lor pe termen mai lung.
Dacă provocările tind să fie aceleaşi atât pentru manageri, cât şi pentru studenţi, subiectul asupra căruia părerile lor par ireconciliabile este reprezentat de rolul Guvernului în depăşirea acestor obstacole. Astfel, dacă 72% dintre executivi vor o implicare mai mică a Executivului în dezvoltarea României în următorii 20 de ani, 55% dintre studenţi îşi doresc, din contră, un rol mai activ al acestuia.
În ceea ce priv