Aprobarea de către Guvern a creșterii taxelor și impozitelor locale cu 16% din 1 ianuarie 2013 îi pune pe jar pe contribuabili, care încearcă să afle de pe acum ce se va întâmpla cu dările către Stat. Oamenii au început deja să se interseze la Direcția Finanțelor Publice locale din Sfântu Gheorghe cu privire la majorările de anul viitor, însă fără niciun rezultat, pentru că mai mult decât acest anunț nu știe nimeni nimic.
Șefa Direcției Finanțelor Publice locale Sfântu Gheorghe, Jozsa Emese, ne-a declarat că nu s-a primit nimic oficial, niciun act în baza căruia să se poată demara vreo documentație referitoare la modificarea taxelor și impozitelor locale.
„De când a anunțat Guvernul aceste modificări, așteptăm și noi ceva oficial, însă nu a venit nimic. Creșeteri s-au anunțat și în luna aprilie, când Guvernul Ungureanu a scos un proiect de hotărâre cu care nu s-a mai mers însă mai departe. Apoi, în luna octombrie a mai apărut un proiect de hotărâre pe site-ul Guvernului, proiect ce a fost retras după o zi de la postare. Pentru noi e foarte important să apară indicațiile oficiale, pentru că ar trebui să începem să lucrăm și să știm ce vom face – taxele și impozitele locale trebuiesc modificate prin hotărâre de consiliu și ar trebui să intre cât mai repede pe ordinea de zi, deoarece ele se stabilesc pentru un an cel puțin”, a explicat Jozsa Emese, artătând că în mod normal o hotărâre de guvern de acest gen are un termen de 45 de zile pentru punere în aplicare.
Potrivit lui Jozsa Emese, Sfântu Gheorghe a mărit oricum anul trecut impozitele locale pe clădiri la persoane fizice, însă aceste taxe și restul celor existente trebuie să urmeze inflația, drept pentru care se impune o nouă creștere.
Aprobarea de către Guvern a creșterii taxelor și impozitelor locale cu 16% din 1 ianuarie 2013 îi pune pe jar pe contribuabili, care încearcă să afle de pe a