Aproximativ 3 milioane de clienti ai France Telecom-Orange au telefoane pe care functioneaza tehnologia NFC (near field communication), iar numarul va creste pana la circa 10 milioane la finalul anului viitor, a declarat pentru Wall-Street.ro, Thierry Millet, vicepresedinte pentru plati mobile si servicii contactless in cadrul grupului francez de telecomunicatii si fostul sef al Orange Romania.
NFC (near field communication) este o tehnologie incorporata in tot mai multe smartphone-uri, care permite telefonului sa poate fi folosit drept card de cumparaturi, bilet de transport in comun sau pentru evenimente sau ca modalitate de a accesa anumite informatii.
Aproximativ 300 de milioane de persoane vor folosi NFC in 2014, acestea urmand sa realizeze tranzactii de aproximativ 50 de miliarde de dolari la nivel mondial, conform datelor asociatiei in domeniul telecomunicatiilor GSMA.
France Telecom a lansat pentru prima data serviciile NFC in Franta in 2010, aceasta fiind si tara in care operatorul a avut cele mai bune rezultate pana acum. In 2011 a urmat Marea Britanie, iar luna trecuta operatorul a introdus aceste servicii si in Polonia. Din 2013 serviciul va fi disponibil si in Spania. 4.000 de tranzactii prin NFC in Romania in cinci luni
In Romania, Orange a inceput in iunie cu BRD - Groupe Société Générale un proiect pilot de testare a serviciilor NFC de catre 120 de angajati ai bancii si ai operatorului de telecomunicatii. Din iunie si pana la jumatatea lui noiembrie au fost realizate in jur de 4.000 de tranzactii cu o valoare medie de 15 lei.
Cele mai multe tranzactii au fost pentru plata transportului la metrou, urmate de tranzactiile din lanturile farma HelpNet si Sensiblu si reteaua de magazine de ziare si reviste Immedio, potrivit unor date oferite la o conferinta organizata de Wall-Street.ro de catre Gabriela Voinea, senior