Pasionaţi din toată ţara îşi arată trenuleţele, de 88 de ori mai mici decât cele din realitate, dar şi mai arătoase, într-o expoziţie din Gara Cluj-Napoca. Organizatorii evenimentului, Asociaţia Trainsylvania Railway Cluj, spun că vor să promoveze o veche linie de cale ferată construită de austrieci în 1863, Oraviţa-Anina, pe care autorităţile vor să o închidă pe motiv că nu e rentabilă.
Gara din Cluj-Napoca este, în acest weekend, un mic rai pentru trenuleţe, spre bucuria celor mici care nu mai conteneau să admire cum merg minusculele maşinării, cum şuieră când intră în gări, cum trec pe lângă prin peisaje montane cu ţărani şi văcuţe.
“Tati, tai, uite cum şuieră! Tati, uite cum intră în tunel! Vreau şi eu unul acasă, dar unul mai mare”, spune Toni Herban, un băieţel care a vizitat expoziţia de trenuleţe în prima zi a evenimentului, vineri, 14 decembrie. Atunci s-au “tăiat” vreo 200 de bilete pentru curioşii dornici de o călătorie în lumea trenurilor de poveste.
Decorurile au fost realizate până în cel mai mic detaliu, de la călătorii care pot fi văzuţi la geamurile vagoanelor până la brazii de pe coastele munţilor, poduri metalice şi tuneluri fascinante.
Scop nobil
Expoziţia are şi un ţel nobil: să tragă un semnal de alarmă asupra liniei de cale ferată Oraviţa-Anina, de 33 de kilometri, construită de austrieci în 1863, linie pe care CFR vrea să o închidă pe motiv că nu aduce bani.
“Acea zonă este foarte spectaculoasă, are multe viaducte. Acea cale ferată nu e cu nimic mai prejos de celebrele ei surate din Austria ori Elveţia”, afirmă managerul expoziţiei, Traian Avram, membru în Asociaţia Trainsylvania Railway Cluj. În acea regiune pot fi admirate Cascada Beuşniţa şi spectaculoasele chei ale Nerei. Foto Expoziţie de trenuleţe în gara din Cluj-Napoca Locomotiva românească gallery-link
De aceea, organizatorii