După ce au testat piața cu unul sau două branduri, lanțurile hoteliere internaționale încep dezvoltarea locală cu noi concepte. Cea mai agresivă expansiune o are Hilton
Un studiu al companiei de consultanță Kohl&Partner estima că, până la finalul anului 2013, în România vor fi deschise circa 40 de hoteluri noi, volumul investiţiilor depăşind 580 mil. euro. O parte vor fi inaugurate sub brandurile marilor lanțuri internaționale. Iar acestea, mai timid sau mai agresiv, după caz, încep să se extindă local, interesant fiind faptul că au decis să promoveze și alte nume în afara celor sub care au fost consacrate pe piața locală. Spre exemplu, Accor, prezent în România cu șase hoteluri, are în plan să aducă Mercure și Mgallery, după cum a declarat pentru Capital Luc Gesvret, senior vicepresident operations Accor Cehia și România. Tot în următorii ani vom vedea duse la bun sfârșit proiectele Marriott și Wyndham, anunțate de ceva vreme, dar încă nefinalizate. Astfel, cele două lanțuri internaționale vor deschide câte un Courtyard, respectiv Days Inn. Se vorbește și de un nou Marriott, însă planurile nu au fost definitivate.
Dacă ar fi să punctăm cele mai active lanțuri hoteliere, cu siguranță, prima poziție ar fi ocupată de Hilton Worldwide. Dacă în prezent sunt doar patru unități afiliate lanțului, Didier Martin, vicepreședinte operațiuni Hilton Worldwide Europa de Est, Turcia, Rusia și Israel, a declarat pentru Capital că, în următorii zece ani, grupul va opera în România 25 de hoteluri. „Am încredere în piața hotelieră românească. Ca eficiență în regiune, România este pe locul doi după Turcia“, spune acesta, menționând că, în următorii doi-trei ani, vor fi inaugurate șapte hoteluri, sub trei branduri diferite: Hampton, Double Tree și Hilton Garden Inn.
Interesant este faptul că gigantul hotelier nu exclude deschiderea la București a luxosului Waldor