EVOLUŢIE Dacă America ar fi condusă de un monarh, acesta şi-ar etala cu mândrie coroana de la Tiffany & Co. La aniversarea a 175 de ani de existenţă, brandul dictează moda haute joaillerie şi invită cumpărătorii într-o călătorie în jurul lumii.
În 1961, în filmul „Breakfast at Tiffany’s“, Audrey Hepburn îşi prezenta colierul cu diamante galbene de 128.54 de carate. Astăzi, diamantul galben este simbolul de pe steagul magazinului central Tiffany & Co., din New York, oraşul în care a început povestea brandului.
De la 5 dolari, la Casa Albă
Tiffany a luat naştere în 1837, când Charles Lewis Tiffany, un tânăr care lucra la compania de bumbac a tatălui său, i-a cerut acestuia un împrumut de 1.000 de dolari, ca să-şi pornească propria afacere. Cu banii primiţi, Charles şi colegul său de şcoală, John B. Young, şi-au deschis un mic magazin de papetărie pe Broadway, unde abia au reuşit să vândă de 4.98 de dolari, în primele zile.
Doi ani mai târziu, însă, şi-au extins afacerea cu porţelanuri, obiecte din sticlă, tacâmuri, ceasuri şi bijuterii. Pentru a-şi asocia produsele cu o imagine uşor de reţinut, reprezentanţii magazinului au ales albastrul deschis drept culoarea pe care au imprimat-o pe broşuri, genţi, dar şi pe cutiile de ambalaj cu fundă albă, ele însele devenind un simbol. „Tiffany are pe stoc un obiect pe care nu-l poţi cumpăra din altă parte: oricâţi bani ai da, doar ei ţi-l pot oferi. Este vorba despre cutia magazinului“, nota ziarul „The New York Sun“.
Cutia emblematică a magazinului. FOTO Facebook/ Tiffany
Reputaţia lor a crescut direct proporţional cu experienţa, iar în 1841 magazinul cunoscut sub numele de Tiffany, Young and Ellis era căutat pentru calitatea porţelanurilor şi pentru sticlele de Boemia, aduse direct din Europa. La jumătatea secolului al XIX-lea, compania a dobândit numele oficial de Tiffany and Company (sau,