Mulţi consideră, eronat, că GTC este doar varianta coupé a modelului Astra. Aspectul dinamic al caroseriei ascunde însă modificări importante care modifică radical comportamentul rutier
Este destul de greu să găseşti un şofer român care să nu fi deţinut sau măcar să îşi fi dorit să conducă un Opel Astra. Mai ales dacă ne referim la generația G, lansată în 1998. Continuând să trecă prin literele alfabetului, oficialii Opel au reușit să impună acest model ca unul de referință în segmentul compact, iar varianta Gran Turismo Coupe (GTC) a devenit o atracție în special pentru tinerii dornici să-și crească nivelul adrenalinei.
Designul radical și dinamic al caroseriei GTC-ului este primul element care te atrage către varianta cu trei uși a Astrei, însă, dacă poți trece peste inconvenientul unui acces mai dificil către bancheta din spate ajungi rapid la concluzia că acest coupe ascunde multe surprize, în marea lor majoritate, plăcute.
Oricine a încercat mai întâi viața la bordul hatchbackului poate sesiza rapid că, pentru coupé, inginerii au ales o arhitectură aparte a șasiului, menită să amplifice dinamismul în momentul rulării. Pentru aceasta, inginerii din Rüsselsheim au creat o platformă specială. Componente-cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea faţă, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 325 CP, în timp ce puntea-spate unică cu braţ Watt şi arbore compus a fost îmbunătăţită semnificativ.
Asta se traduce printr-o stabilitate sporită atunci când virajele sunt abordate mai sportiv, dar și printr-o rigiditate mai mare, care poate deranja iubitorii de confort și drumuri lungi. Şasiul coupéului a fost proiectat pentru a integra și sistemul inteligent, adaptiv de control FlexRide.
Acesta sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, comportamentul la virare şi răspunsul sistemului de direcție adaptându-se automat la condiţiile de drum