Aplicarea facturii electronice a fost amânată de autorităţi încă o dată, pe motivul compatibilizării dispoziţiilor actului normativ, care reglementa introducerea acestui tip de factură, cu o directivă europeană privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată.
Intrată în vigoare la sfârşitul lunii iulie, Legea nr. 148/2012, care reglementa factura electronică, prevedea că documentul poate fi emis de la 1 ianuarie 2013. Totodată, legea aducea completări importante comparativ cu prevederile existente la momentul respectiv în Codul Fiscal. Actul normativ stabilea caracteristicile ce trebuie îndeplinite de persoanele impozabile pentru a emite facturi electronice, dar şi cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor. La aproximativ o lună de la intrarea în vigoare a prevederilor, Guvernul a decis suspendarea aplicării facturii electronice până la 1 ianuarie 2014.
Amânarea până la 1 ianuarie 2014 este cuprinsă într-o ordonanţă de urgenţă care nu a fost publicată încă în Monitorul Oficial, însă a fost anunţată de Executiv pe web-site. Autorităţile au precizat că suspendarea este necesară pentru compatibilizarea dispoziţiilor legii cu Directiva 2006/112/CE, în privinţa facturării şi arhivării electronice a facturii.
Legea nr. 148/2012 reglementează atât facturile electronice, cât şi chitanţele şi bonurile fiscale emise în formă electronică. Actul normativ defineşte factura în forma electronică ca fiind documentul în formă electronică ce caracterizează în mod unic şi neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri ori servicii, cu semnătură electronică şi purtând marca temporală, care conţine datele cuprinse în formularul facturii şi care este emis şi gestionat utilizând sisteme informatice.
Potrivit reglementărilor, emiterea facturilor de către o persoană fizică sau juridică se face în una dintre următoarele două modalităţi, la alegerea exclusi