Se intrevad nori negri la Dacia. Cel mai important exportator al Romaniei lucreaza cu luminile de avarie pornite, odata cu scaderea vanzarilor in Europa, cea mai importanta piata de desfacere. Francezii isi joaca o carte decisiva la Mioveni, cu noile generatii Logan, Sandero si Sandero Stepway.
Cel mai de succes produs de export al Romaniei pare sa nu mai mai aiba aceiasi cautare in Occident. Vanzarile companiei s-au redus drastic in noiembrie, cu 26% fata de acceasi luna din anul anterior.
Nici la nivelul primelor 11 luni din acest an situatia nu arata cu mult mai bine. Cele 219.889 de unitati inmatriculate releva o scadere cu 5,7% fa?a de aceeasi perioada din 2011.
Raportat la evolutia pietei auto, in general (scadere de 7,2%), situatia pare mai buna. Spre deosebire insa de ceilalti jucatori, francezii de la Renault, proprietarii producatorului auto de la Mioveni, n-au timp sa astepte - daca nu castiga pe termen scurt, ar putea lua masuri drastice.
Potrivit analistilor Reuters, lansarea modelelor Lodgy si Dokker nu pare sa fi avut efectul asteptat pe pietele din Europa.
Inainte ca noile versiuni ale modelelor Logan si, mai ales, Sandero sa ajunga pe pietele occidentale, numarul de clienti s-a redus cu mai bine de un sfert. Astfel, in noiembrie, doar 19.171 de clienti din statele UE si EFTA au inmatriculat cate o Dacia, in scadere de la 25.386 cu un an in urma.
Dacia are in prezent o cota de piata de 1,9%.
Pe hartie, calculul statistic este necrutator. Compania merge mai prost ca anul trecut, in conditiile in care 2011 era vazut drept cel mai prost an din ultimii 10.
Loganul, ultima sansa a companiei
Producatorul auto va trece anul viitor printr-un adevarat test de supravieturile. Va reusi sa revina la nivelul asteptat de francezi cu noile modele?
Oficiali