Şcoala a devenit mai prietenoasă pentru elevii Colegiului „Petru Rareş“ datorită unor echipamente sofisticate care transformă orele plictisitoare în adevărate experimente ştiinţifice făcute „ca-n filme“.
Probleme de fizică rezolvate la tablă? Ecuaţii înşirate pe nenumărate pagini? Memorarea unor lecţii „ca pe poezie“? Toate aceste urme ale unui tip de învăţământ învechit au devenit istorie într-un colegiu din Suceava, unde profesorii şi elevii şi-au unit forţele pentru a câştiga un important proiect pe fonduri europene. Rezultatul a transformat sălile de clasă în laboratoare care seamănă mai degrabă cu NASA decât cu o şcoală din România. Mai multe mese inteligente, „touchscreen“, au ajuns în opt licee din România şi îi ajută pe liceeni să se autodepăşească şi să poată învăţa lucrurile care nu le sunt accesibile tuturor tinerilor români.
În laboratorul „multi-touch“din Colegiul „Petru Rareş“, liceenii pot face muncă de cercetare în echipă, iar orele se transformă în adevărate aventuri. „Bucuria noastră a fost enormă în momentul în care am fost declaraţi câştigători cu 100 de puncte din tot atâtea posibile. S-a muncit foarte bine, chiar dacă toţi cei care ne-am implicat în acest proiect am făcut sacrificii şi, timp de jumătate de an, practic nu am avut liber“, spune Anca Greculeac, director adjunct al Colegiului Naţional „Petru Rareş“, unul din profesorii care s-au implicat activ în această activitate.
„MESE INTELIGENTE“
„Laboratorul viitorului“, aşa cum este numit cel mai proaspăt material didactic al liceului, este format din mai multe mese „inteligente“, dotate cu touchscreen, şi a devenit funcţional la începutului acestui an şcolar.
Pe scurt, este vorba de un laborator în care elevii nu doar acumulează cunoştinţe, dar pot face şi muncă de cercetare, ceea ce nu se întâmplă în multe şcoli româneşti.
Chiar dacă proiectul a fost dese