Pentru a-şi vinde produsele, comercianţii recurg la strategii subtile, cum ar fi utilizarea anumitor mirosuri, o plasare inteligentă pe rafturi şi o muzică relaxantă, care să ne îndemne să cumpărămPentru a-şi vinde produsele, comercianţii recurg la strategii subtile, cum ar fi utilizarea anumitor mirosuri, o plasare inteligentă pe rafturi şi o muzică relaxantă, care să ne îndemne să cumpărăm. Dacă vă întrebaţi cum reuşiţi să cheltuiţi la cumpărături întotdeauna mai mult decât v-aţi propus acasă, „secretul“ ar putea sta în strategiile folosite de comercianţi pentru a scoate clienţilor banii din buzunar. Ele exploatează psihologia umană
într-o aşa manieră încât să influenţeze decizia de a achiziţiona un produs. „Către finalul anilor ’80 a apărut o nouă ramură a neuroştiinţelor, denumită neuromarketing. Ea cercetează modul în care este influenţat creierul de mesajele de marketing, precum şi mecanismele care stau la baza deciziei de a cumpăra. Surprinzător, în decizia de a achiziţiona un produs, componenta emoţională primează, raţiunea neavând o pondere semnificativă“, spune dr. Radu Braga, cercetător în neuroştiinţe în cadrul Centrului de Excelenţă în Neuroştiinţe – Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti. Cele mai multe cumpărături le facem nu respectând lista făcută acasă, ci pe baza unor impulsuri pe care le avem în magazin. Aromele trezesc emoţii La baza neuromarketingului se află principii care urmăresc producerea unei emoţii puternice şi asocierea acesteia, mai mult sau mai puţin conştient, cu produsele promovate de comerciant. Exploatarea simţurilor — a mirosului, văzului şi auzului — este cea mai uşoară metodă de a intra în mintea unui potenţial cumpărător şi de a-l determina să nu plece acasă cu pungile goale. Nu întâmplător, în toate hipermarketurile există un cuptor de pâine. Mirosul de pâine coaptă, ca şi cel de patiserie