Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a facut publice costurile estimative ale proiectelor drumurilor expres Baia Mare-Petea si Baia Mare-Zalau. Conform specialistilor companiei nationale, un kilometru de drum expres ar costa mult mai mult decat un kilometru de autostrada, desi acesta este prevazut cu doar doua benzi de circulatie pe un sens.
Doua din cele sapte drumuri expres incluse in strategia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, care au deja studii de fezabilitate aprobate prin hotarari de Guvern, pornesc din Baia Mare, valoarea estimativa totalizand 1,2 miliarde de euro.
Drumul expres Petea - Satu Mare - Baia Mare, in lungime de peste 82 de kilometri, este estimat la 819 milioane de euro, ceea ce inseamna ca pentru fiecare kilometru construit se va plati 9,9 milioane de euro. Cu toate ca CNADNR a inaintat o propunere de buget pentru executia lucrarii, ministrul Transporturilor si Infrastructurii a recunoscut ca, in conditiile unui buget restrictiv alocat drumurilor expres, cea mai viabila varianta de finantare este printr-un proiect transfrontalier, cu Ungaria ca partener, banii urmand sa vina de la bugetul Uniunii Europene.
Desi e o lucrare de infrastructura rutiera mai ieftina, legatura rapida cu Drumul Nordului, care face legatura intre Drumul Nordului si Autostrada Transilvania si care are peste 19 kilometri lungime, unind Baia Mare cu Zalau, este estimata la 203 milioane de euro, ceea ce inseamna ca se va plati un pret de 10,6 milioane de euro pe fiecare kilometru de drum construit. Deocamdata, nu a fost identificata o solutie de finantare a acestei lucrari.
De regula, un drum expres are doua benzi pe sens si este construit ca sa lege doua orase relativ apropiate. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are in vedere