Şi în 2012, acest canal a luat cei mai mulţi bani din publicitate
Anul acesta, TV-ul a luat cea mai mare parte a bugetelor de publicitate, ca şi până acum.
"În România, suntem încă departe de a vedea vreun alt canal întrecând TV-ul, dar asta nu înseamnă că sub acesta nu e foarte multă «acţiune»", a declarat, pentru Curierul Naţional, Alex Cernătescu, CEO & Head of Strategy în cadrul Infinit Solutions.
Reprezentantul agenţiei a spus că online-ul creşte vertiginos de la an la an şi "încă 5-10 ani de-acum suntem siguri că ne mai pregăteşte surprize plăcute".
În 2012, piaţa a fost foarte dinamică având şi momente de accelerare dar şi de încetinire.
"Faţă de 2011 s-au mişcat mai multe bugete, atât între canalele de media - mişcări de bugete din clasic în online şi de consolidare a TV-ului dinspre alte medii - dar şi dinspre clienţi spre agenţii", a detaliat el.
Astfel, online-ul a crescut simţitor procentual fată de alte medii, lucru pe care ne-am obişnuit să îl vedem deja în fiecare an. "De asemenea, mai menţionez că şi cantitatea de servicii cumpărate de clienţi din agenţii versus bugetele de media a crescut destul de mult", ne-a mai spus Alex Cernătescu.
Creşteri tot pe online
Pentru 2013, se preconizează creşteri importante tot în online. "Din discuţiile noastre cu clienţii estimăm creşteri semnificative în online, atât pe media, dar şi pe dezvoltare de prezenţă permanentă şi tool-uri de comunicare permanentă ale brandurilor cu clienţii", a afirmat şeful Infinit Solutions.
În plus, anul viitor, se pare că va fi anul social media. "Foarte mulţi dintre clienţii noştri au început să se concentreze pe social media, deja, iar 2013 va fi practic anul acestui canal în ciuda impedimentelor bugetare pe care le-a impus Facebook (apariţia butonului promote şi taxarea utilizării bazelor de fani strânse deja de