* Reprezentanţii Direcţiei Agricole susţin că mulţi comercianţi folosesc logo-ul de “tradiţional” doar pentru a face profit
Specialităţile culinare după reţetele tradiţionale sunt tot mai căutate în perioada Sărbătorilor, dar nu toţi comercianţii care scot la vânzare produse cu logo-ul de “tradiţional” sunt produse care să şi respecte standardele impuse de Ministerul Agriculturii în acest domeniu de activitate.
Avertismentul vine din partea reprezentanţilor Direcţiei Agricole Judeţene (DAJ) Buzău, care în perioada premergătoare Crăciunului şi Anului Nou au început o serie de acţiuni de control în conformitate cu tematicile transmise de MADR. Astfel, oficialii instituţiei susţin că pe piaţa românească există foarte multe produse care poartă logo-ul de “tradiţional”, însă mulţi producători îl folosesc doar ca o strategie comercială, incorectă. Potrivit reprezentanţilor DAJ Buzău, pentru ca un produs să poată fi atestat ca un produs tradiţional, acesta trebuie să fie fabricat conform unui caiet de sarcini verificat şi aprobat de MADR şi să fie înregistrat în Registrul naţional al produselor tradiţionale româneşti, în conformitate cu Ordinul 690/2004. Mai exact, produsul tradiţional trebuie să fie obţinut din materii prime tradiţionale, să prezinte o compoziţie tradiţională care reflectă un procedeu tehnologic de producţie tradiţional şi care se distinge în mod clar faţă de alte produse similare aparţinând aceleiaşi categorii.
În aceste condiţii, inspectorii DAJ Buzău însărcinaţi cu activitatea de control întreprind verificări privind calitatea produselor, având ca obiectiv verificarea respectării cerinţelor impuse de obţinerea şi menţinerea denumirii de produs tradiţional. Potrivit declaraţiilor făcute de directorul instituţiei, Cosmin Florea, au existat câteva cazuri de comercianţi din alte judeţe care comercializau produse cu înscrisul de produ