Pentru "bobocii" de cinci-şase ani, orele se vor transforma, de anul viitor, în excursii educative cu clasa. Metoda are succes în ţările nordice Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Mai puţine lecţii la clasă şi mai multă distracţie în natură, cam aşa s-ar traduce propunerea Ministerului Educaţiei pentru elevii de la pregătitoare. Metoda se numeşte „educaţie în aer liber”, iar proiectul-pilot anunţat să înceapă, din anul şcolar 2013-2014, în judeţul Mureş, îi va provoca pe dascăli să găsească metode inovative de a-şi preda materia în natură, la teatru sau la muzeu.
La şcoală ca în tabără
„Altfel spus, dacă dascălul vorbeşte copiilor despre actori, de exemplu, este mai simplu să înveţe ce este teatrul exact într-o sală de spectacole. La fel, dacă vorbim despre copaci, este mai bine să ieşim din clasă şi să fim în preajma arborilor”, a explicat sistemul de învăţare, Stelian Fedorca, secretar de stat în Ministerul Educatiei. MONTESSORI, metoda COPIILOR care se AUTOEDUCĂ
Metoda, aplicată cu succes în ţările nordice precum Danemarca, Suedia sau Norvegia, încurajează elevii să descopere latura aventuroasă a învăţării, intrând în contact cu situaţii concrete de viaţă. Beneficiile sună promiţător: copiii vor face mai multă mişcare, vor învăţa să lucreze în echipă şi vor memora lecţiile mai uşor.
„Singurii care s-ar putea opune sunt chiar profesori, obişnuiţi de ani de zile să predea din spatele catedrei”, recunoaşte Vasile Işan, rectorul Universităţii „Al. Ioan Cuza”, unul dintre partenerii proiectului. Acesta dă asigurări că sistemul va fi aplicat la scară largă, doar dacă va produce schimbări vizibile, aşa cum s-a întâmplat şi cu alte proiecte ale ministerului Educaţiei. „Suntem datori să experimentăm şi să păstrăm ce-i mai bun. Luaţi exemplul ideii «A doua şansă», care încurajează adulţii să se întoarcă la şcoală”, arată Işan. STRUȚO-CĂMILA de la CLASA ZER