Scris de Cristina Ghilea - Primăria va licita programul multianual de reparaţii străzi pe două loturi, delimitate de Criş.
După patru ani de monopol al Selina SA la lucrările de reparaţii şi întreţineri drumuri, poduri şi sisteme de trafic rutier, edilii s-au trezit că n-are strica puţină concurenţă pe acest sector. Anul viitor, înainte de expirarea contractului cu Selina SA, Primăria va organiza o nouă licitaţie pentru aceste lucrări, dar pe două loturi. Un acord de principiu pentru această iniţiativă urmează să fie solicitat consilierilor locali marţi, în ultima şedinţă ordinară a deliberativului local din acest an. Pentru concurenţă?
„Vrem să introducem cât mai multe lucrări pe acest acord cadru pentru că, având un contract iniţial, intervenţia este mai rapidă. Se evită timpii morţi pe care îi avem cu licitaţiile contestate sau cu caietele de sarcini respinse de SEAP. Contractul vizează lucrări de mică anvergură. Ideea este să creştem concurenţa”, spune viceprimarul Mircea Mălan, cel ce răspunde de problemele tehnice ale oraşului. Concurenţă sporită sau nu, Mălan zice şi că, după părerea sa „nu trebuie limitat accesul firmelor interesate la doar unul dintre loturi”.
Şi directorul tehnic, Mircea Ghitea, vede utilitatea ruperii oraşului în două ca un câştig de concurenţă. „Dacă vor fi două firme câştigătoare, se pot uita în oglindă la lucrările făcute. Le va stimula concurenţa”, crede Ghitea.
Un potenţial câştig ar fi viteza de intervenţie. Dacă în contractul prezent Selina are o echipă de urgenţă, spre exemplu, cu împărţirea oraşului în două, în mod logic, ar trebuie să apară două echipe de intervenţie de urgenţă.
Acordul-cadru de lucrări încheiat în 2009 de Primărie cu Selina expiră pe 30 iunie anul viitor. Acesta prevedea un prag maxim alocat de 15 milioane de lei pe jumătate de an, adică 30 milioane de lei pe an. Directorul tehnic spune