„Guerilla digitală” este deja o tactică obișnuită a partidelor politice, care au descoperit, în urmă cu câțiva ani, terenul liber al Internetului pentru propagandă politică. Echipe special pregătite de „postaci” atacă siteurile ziarelor, ale televiziunilor și cele de știri postând în grup comentarii pro sau contra, în funcție de conținutul articolului cu pricina. Această activitate sporește în perioada campaniilor electorale, dar nu încetează nici între rundele de alegeri. De obicei, partidele politice lucrează cu oameni de la organizațiile de tineret sau, dacă sunt la Putere, cu studenți de la SNSPA, cărora li se promit note mai bune. Unii „postaci” sunt plătiți, alții o fac pentru că primesc „sarcină de partid”.
Dacă pentru opinia publică, acest tip de război digital pe care-l desfășoară partidele nu este o noutate, iată că există și persoane fizice – mult mai puține, pentru că este nevoie de resurse financiare și organizatorice – care folosesc aceeași tactică. Astăzi vom vorbi despre senatorul Dan Voiculescu, mogulul media deținător al Antenelor și „eminență cenușie” a USL. Cum apare un articol despre Dan Voiculescu, „postacii” săi sar să-și facă datoria și țin sub observație mai multe siteuri. Pe unii îi regăsim peste tot:
Pe Reporter Virtual și nu numai, îl găsim pe RANGER (nick folosit pentru comentarii):
- „voiculescu e un tip galant din cate se vede….doar adversarii politici incearca sa-i faca o imagine negativa”, comentariu postat pe 6 decembrie la articolul „VIDEO. Dan Voiculescu, sedus, în direct, de ochii unei jurnaliste de la B1 TV” de pe Reporter Virtual
- „ALIANTA cu casa regala si lideri europeni importanti ca sir graham watson i-a adus lui dan voiculescu o crestere foarte mare a capitalului de incredere din partea populatiei”, postat pe 13 decembrie la articolul „Antena 3 a câștigat alegerile din 9 decembrie” de