Cei 16 membrii ai juriului competiției „Mașina Anului 2013 în România“ au decis că noul Logan va fi vehiculul reprezentativ pentru piața autohtonă a anului viitor. Pe locul secund în clasament s-a clasat Ford B-Max, în timp ce poziția a treia a fost ocupată de un alt model Dacia, Sandero
Tot mai puțini români sunt dispuși să cumpere o mașină. Numărul de autoturisme înmatriculate scade dramatic de la un an la altul, iar producătorii rostogolesc peste piețele din întreaga lume noi modele create cu unicul scop de a atrage cei câțiva clienți cu o ofertă cât mai atractivă. În acest context, o competiție care să desemneze „Mașina Anului“ este extrem de dificilă atât din punctul de vedere al organizării, cât și al jurizării.
Cu toate acestea, atunci când în concurs intră nu mai puțin de patru modele produse local dintre care unul este lider incontestabil al vânzărilor, desemnarea câștigătorului devine o joacă de copii. Prin urmare, faptul că noul Logan, produs de Dacia, a cucerit titlul de „Mașina Anului 2013 în România“ nu a mirat pe nimeni. Având în vedere criteriile orientative de jurizare, care implică notarea mașinii în funcție de designul interior și exterior, manevrabilitate, dinamică, noutăți tehnologice, confort, securitate, consum de carburant și impact asupra mediului, la care se adaugă elemente importante de ierarhizare precum prețul de vânzare, relevanța pe piață și imaginea mărcii, era greu de crezut că un alt model decât Logan putea accede la prima poziție a clasamentului. Juriul care a desemnat câștigătorul a fost format din 16 jurnaliști specializați care au punctat fiecare model în parte atât în funcție de carcteristicile de mai sus, cât și după criterii emoționale și, desigur, subiective.
Cert este însă că, atunci când învingătorul obține 195 de puncte, iar ocupantul locului doi, în cazul de față Ford B-Max, doar 160, este