Strategia Renault pe segmentul low-cost ar putea să ofere grupului auto francez un avantaj în lupta cu rivalii pe piaţa auto din India. Gerard Detourbet, cel care este responsabil cu dezvoltarea Logan şi a celorlalte modele din gama Entry, are o nouă misiune - aceea de a pune la punct un autovehicul şi mai ieftin decât Loganul pentru India, vehicul care să poată concura cu rivalii Maruti Suzuki şi Hyundai.
Potrivit Reuters, Detourbet (66 de ani) s-a mutat la Chennai (India) la începutul acestui an şi a început să pună la punct o reţea de furnizori indieni şi o echipă de directori locali, inclusiv câţiva atraşi de la concurenţă.
'Nu ne-am propus să vânăm oameni, dar se întâmplă ca uneori să vină cineva de la noi de la Suzuki şi Hyundai', a declarat recent Gerard Detourbet într-un interviu acordat Reuters. 'Am pus la punct o nouă echipă aşa că este normal să avem oameni de peste tot', a mai spus Detourbet.
India este o piaţă auto importantă, care promite o creştere susţinută cu preţuri reduse. Deocamdată grupul japonez Suzuki Motor Corp controlează piaţa din India graţie modelelor oferite de subsidiara sa Maruti, care costă mai puţin de 250.000 de rupii (5.600 de dolari sau 3.550 de euro) şi reprezintă aproape un milion din cele 2,6 milioane de autovehicule înmatriculate anual în India. De asemenea, grupul sud-coreean Hyundai a intrat şi el puternic pe piaţa din India cu modelul Eon care costă 300.000 de rupii (4.300 de euro).
Noua arhitectură 'sub-entry' a Renault va oferi un vehicul mai spaţios la un preţ de cost similar şi va da naştere cel puţin unui nou model Nissan, a estimat Detourbet. Dacă Detourbet va reuşi să producă o maşină de 5.500 de dolari, grupul auto francez va avea o nouă armă în lupta cu rivalii pe alte pieţe emergente precum Brazilia şi Rusia.
'India este singura ţară unde vedem maşin