Am fost săptămâna asta să testez cele mai noi produse auto ale româniei. Dacia a scos trei modele noi, după numele de botez Noul Logan, Noul Sandero și Noul Logan MCV. Eu am vrut să testez clasicul Logan. Clasic pentru România, am putut să testez doar Sandero. Aparent, Dacia nu a păstrat Logan-uri pentru test drive.
Agentul de vânzări m-a convins că e ok să fac test cu Sandero, findca în mare sunt aceeași mașină. Aceiași motorizare, aceiași greutate, singura diferență e că Sandero e cu câteva sute de euro mai scump. Se pare că visul mașinii de cinci mii de euro e din ce în ce mai departe de noi. Ca aspect, mi-a plăcut mai mult decât Logan-ul. Ambele sunt o îmbunătățire față de vechea variantă. Acum nu mai arată ca o mașină ieftină, doar știi că e o mașină ieftină.
Toate modelele din showroom au un ecran color cu touchscreen și navigație de îți ia ochii. Bănuiesc că, în modele pe care o să le vedem pe stradă, o să-ți ia ochii cele care au geamuri electrice spate. Mașina merge ca una noua, asta fiind și principalul ei avantaj. Comparativ cu mașina mea veche, în cazul ăsta e o plăcere când dau peste orice groapă. Acel sunet înfundat care ne arată că România se apropie de piață auto mondială.
Experiența de test drive nu mi s-a părut cea mai interesantă. M-a făcut să mă simt matur și plictisitor ca un cumpărător de Logan. Venit să iau o decizie înțeleaptă ca parte din ziua mea plină de lucruri de rezolvat. Când am ieșit de acolo îmi venea să o sun pe prietena mea și să o întreb dacă vrea să ne cosatorim și să facem îndată trei copii. Noroc că știam că ar fi râs de mine.
La alte test drive-uri la care am fost, reprezentantul mă împingea să accelerez. Să iau curba mai tare, să sar o bordură și să văd cum se comportă mașină. La Mercedes chiar m-a întrebat de ce sunt așa timorat, să depășesc și eu un tir ceva. Cred că la Dacia testul mai mult e ca o