Un interviu cu Ionel Fierbințeanu – directorul Autoliv România.
– Stimate domnule Ionel Fierbințeanu, sunteți coordonatorul activităților companiei Autoliv în România, iar în acest moment și responsabil direct în ceea ce privește unitatea de la Sfântu Gheorghe. În condițiile în care piața muncii din Covasna sa animat foarte mult odată cu intrarea Autoliv, vă rog să ne spuneți care au fost considerentele pe care le-ați avut în vedere în momentul în care ați ales Sfântu Gheorghe?
– Sfântu Gheorghe este o nouă etapă în dezvoltarea companiei noastre în România și argumentele venirii aici sunt numeroase. În primul rând ne doream o zonă cu potențial pe piața muncii, capabilă să furnizeze numărul mare de oameni pe care doream să îi angajăm,
oameni dornici să muncească, serioși și corecți, iar zona Covasnei este recunoscută în acest sens. În plus, era o locație apropiată de Brașov, acolo unde avem centrul operațiunilor noastre în România. Am identificat și ulterior am achiziționat la Sfântu Gheorghe o facilitate
de producție cu o suprafață de 37.000 de mp, care era potrivită planurilor noastre de extindere.
– Presupun că aveați date statistice în acest sens și că istoricul zonei în industrie, în special cea textilă, a avut un cuvânt important de spus…
– Așa este, la Sfântu Gheorghe o bună parte din activitate este bazată pe procese de cusătorie, iar aici ne-am bazat printre altele și pe faptul că putem găsi oameni cu experiență
acumulată în industria textilă. Am sperat să putem reîncadra în muncă, după recalificarea aferentă, mulți dintre oamenii care și-au pierdut locul de muncă odată cu declinul industriei textile. De asemenea, zona are o tradiție industrială, orașul a fost la un moment dat unul cu multe fabrici, iar oamenii de aici sunt recunoscuți pentru a fi muncitori.
– Ați reușit, cum decurg angajările?
– Până la aceas