La Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova, afişele cu firmele private de ambulanţă care au împânzit etajele se dovedesc greu de dat jos
După ce Gazeta de Sud a ridicat problema multitudinii de afişe cu scop publicitar care se găsesc ilegal pe holurile Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Craiova, conducerea unităţii medicale a precizat că va lua măsuri. Conform afirmaţiilor managerului şi directorului medical al spitalului, prezentate în articolul din numărul de vineri, 14 decembrie, al GdS, unitatea duce o adevărată luptă cu astfel de practici care nu ar trebui să existe într-un spital de stat, „dar este greu când noi dezlipim la afişe, iar ei le lipesc la loc“.
De pe casa scării spitalului au dispărut de vineri anunţurile cu îngrijirea la domiciliu, căminele private de bătrâni sau serviciile de catering. Pe uşile secţiilor unde fuseseră puse afişele cu serviciile private de ambulanţă nu se mai vedeau decât urmele de lipici. În schimb, pe stâlpii de pe casa scării, la fiecare din cele zece etaje, anunţurile cu ambulanţa privată erau şi luni tot la locul lor. Bine prinse de faianţă, numele a două firme care oferă astfel de servicii, Almarom 2001 şi ATMA pC, s-au dovedit greu de dat jos. Pacienţii asiguraţi nu plătesc atunci când apelează la ambulanţa publică, dar dacă au nevoie de un transport care nu poate fi făcut de aceasta potrivit legilor din sistemul de stat, se pot adresa şi serviciilor private. Sunt situaţii în care ambulanţele private au contracte cu spitalele publice sau cu Casele de Asigurări de Sănătate, cum se întâmplă în cazul pacienţilor dializaţi (pentru care transportul este gratuit), dar firmele lucrează şi pe cont propriu.
Cine este Almarom
Pentru Almarom 2001 SRL, firmă cu sediul în Slobozia, afacerea cu ambulanţa privată s-a dovedit de succes, nu degeaba societatea a fost desemnată în 2012 număr