Aproape trei sferturi dintre români (70%) s-au declarat nemulţumiţi de procentul de reducere aplicat cu ocazia Black Friday şi doar o treime (31%) a cumpărat diverse produse, potrivit unui studiu realizat de agenţia full-service Exact Cercetare şi Consultanţă, dat luni publicităţii.
În contextul unei comunicări agresive a fenomenului reducerilor în toate mediile de comunicare, doar 31% dintre români au achiziţionat, totuşi, cu ocazia Black Friday, numărul mediu de produse cumpărate fiind de două, iar suma medie cheltuită cu această ocazie de 690 de lei.
Cele două produse achiziţionate în medie de un cumpărător fac parte din intervale de preţ diferite – un produs de valoare mare (aproximativ 550 lei), împreună cu un produs de valoare mică (în medie 100 de lei).
Cele mai cumpărate produse au fost calculatoarele şi accesoriile PC, urmate de electronice şi electrocasnice. În plus, românii au cheltuit bani de Black Friday şi pe îmbrăcăminte, încălţăminte, telefoane mobile şi articole foto sau video. Produsele care nu s-au bucurat de valuri semnificative de cumpărători cu ocazia reducerilor aplicate au fost cărţile, aparatele de îngrijire personală, cosmeticele, CD-urile cu muzică şi filme, jocurile şi jucăriile pentru copii ori articolele de sport şi timp liber.
Mediul online a fost preferat de români în proporţie de 82%, în timp ce doar 31% au ales să cumpere direct din magazin. Pentru achiziţionarea produsului scump, online-ul a ieşit învingător şi în acest caz, cu 76%. Procesul de cumpărare, uşurinţa cu care a fost găsit produsul pe site, timpul de livrare şi întrunirea specificaţiilor tehnice şi de calitate au fost procese cotate cu indexuri de satisfacţie de peste 8, ce reflectă încântarea celor care au cumpărat cu ocazia Black Friday.
Potrivit cercetării, aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday au optat pentru E