Primarul George Scripcaru a semnat luni contractul pentru construirea și extinderea parcării din Poiana Brașov.
Valoarea totală a proiectului = 30.994.085 lei, din care valoarea eligibilă a proiectului = 24.906.003 lei, iar TVA = 5.950.218 lei.
Această variantă clasică de parcaj este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV.
Pentru optimizarea locurilor de parcare, precum şi a suprafeţei construite, s-a optat pentru o soluţie cu seminivele de parcare, separate prin rampele auto. Am considerat doua seminiveluri consecutive ca un nivel al parcajului.
Accesul în parcare se face la parter, pe latura de NE, direct de la cota superioară a terenului. Intrarea este alcătuită de fapt din două accese, fiecare dotat cu cate o barieră, care va fi accesată după ridicarea tichetului de parcare. Tot în zona intrării există o tabelă electronică unde sunt afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se distribuie către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Trecerea de la un seminivel la altul se face pe rampe proiectate conform normativului de parcări. Astfel, racordarea rampelor cu platformele de circulaţie se face cu o rază de minim 15m în aval şi minim 10 m în amonte.
Ieşirea din parcare se realizează două niveluri mai jos, la subsol, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de